BLACK FRIDAY FOR YOU

 
      
        Scopul informatiilor din aceasta postare, este de a vă aduce cea mai bună experientă de cumpărături pe internet, oferindu-vă cele mai bune oferte de la comerciantii cu amănuntul, care sa va ajute sa ecnomisiti timp si bani , astfel încât să puteti cheltui pe lucrurile pe care le considerati cele mai valoroase.

       Black Friday (din engleză Vinerea Neagră) este ziua care urmează Zilei Recunoştinţei în Statele Unite, şi care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun. Deoarece Ziua Recunoştinţei este ultima zi de joi din noiembrie, Black Friday apare în fiecare an între 23 şi 29 noiembrie. Black Friday este cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite.
     Iata o statistica a cumparaturilor de Black Friday in America pe perioada 2005 - 2015.
                                       
                                                        Black Friday in America in cifre


An Data Sondaj publicat cumparatori
(milioane) 
suma cheltuitatotalul cheltuielilorconsumatori intervievati Marja de eroare
2015 27 noiembrie





2014  28 noiembrie 30 noiembrie 233 $ 380,95 50900000000 $ 4631 1,5%
2013 29 noiembrie 01 decembrie 249 $ 407,02 57400000000 $ 4864 1,7%
2012 23 noiembrie 25 noiembrie 247 $ 423,66 59100000000 $ 4005 1,6%
2011 25 noiembrie 27 noiembrie 226 $ 398,62 52500000000 $ 3826 1,6%
2010 26 noiembrie 28 noiembrie 212 $ 365,34 45,0 $ miliarde 4306 1,5%
2009 27 noiembrie 29 noiembrie 195 $ 343,31 41200000000 $ 4985 1,4%
2008 28 noiembrie 30 noiembrie 172 $ 372,57 41,0 $ miliarde 3370 1,7%
2007 23 noiembrie 25 noiembrie 147 $ 347,55 34600000000 $ 2395 1,5%
2006 24 noiembrie 26 noiembrie 140 $ 360,15 34400000000 $ 3090 1,5%
2005 25 noiembrie 27 noiembrie 132 $ 301,81 26800000000 $


      
         Numele Black Friday isi are originile in inregistrarile contabile ale activitatii de comert, din perioada cand contabilitatea se tinea manual , perioada in care profitul se scria cu cerneala neagra iar pierderea cu cerneala rosie. Datorita volumului mare de vanzari  din aceasta perioada, comerciantii treceau de pe rosu pe negru. 
       In America, acest fenomen datează de la la Marea Depresiune din 1939, când retailerii au trimis o petitie presedintelui să se mute Ziua Recunostintei, la o dată anterioară, astfel încât sezonul de cumpărături de Crăciun sa dureze mai mult.
      Numele de "Black Friday" a fost creat ulterior de către Departamentul de Poliție din Philadelphia, în anii 1950-1960. Ei au folosit acest nume, pentru a descrie haosul din oras, cauzat de blocajele de trafic si de volumul mare de cumpărători care au venit pentru a apuca cele mai bune oferte.

         Black Friday in Romania a fost asimilată in anul 2011 de magazinele Emag si Flanco. Cu acest prilej, marile magazine se întrec în a oferi preţuri şi reduceri cât mai avantajoase, astfel încât să atragă clienţi cât mai mulţi şi implicit să obţină profituri considerabile prin amploarea desfacerii. Cu fiecare an ce trece, tot mai multe magazine se alătură iniţiativei, în 2014 lista depăşind 150 de magazine, dintr-o gama variată de categorii, de la electronice , îmbrăcăminte, electrocasnice,până la jucării sau ceasuri originale la reducere de Black Friday.       Unele magazine aleg să organizeze Black Friday cu o săptămână înainte de cel tradiţional, cum s-a întâmplat şi în 2014, când o bună parte din magazine au redus preţurile pe 21 noiembrie.

       În 2013, Black Friday a adus vânzări fabuloase magazinelor care au participat la promoţie: peste 72 milioane de lei Flanco si 18 milioane de euro pentru Emag, iar in 2014 Flanco a vandut de 22 milioane de euro iar Emag de 37 milioane de euro.
  
        Barfe despre Black Friday 


        Dupa unele pareri, ar exista intelegeri ascunse intre furnizori si retaileri pentru a se livra produsele la un pret mai mare decat cel obisnuit, pret care sa asigure profit chiar si dupa operarea reducerii oferite de Black Friday. 
       Alte pareri spun ca reducerile sunt reale si in fapt produdele reduse sunt vandute in pierdere, dar cresc semnificativ numarul de clienti din magazine, iar volumul extrem de mare de vanzari aduce totusi profit.
      O alta practica ar fi cresterea preturilor in perioada premergatoare reducerilor de Black Friday, care sa permita apoi reduceri atractive.
      Alti asazisi "analisti" ai pietei sustin ca in fapt reducerile se fac doar la produsele uzate moral, adica acele produse la care apare o varianta imbunatatita ,la acelasi pret ,sau chiar la un pret mai mic. Ca exemplu, un smartphone se uzeaza moral in cel mult sase luni. Acesta practica permite retailerilor sa-si refaca stocurile cu produse mai performante. Ca intotdeauna, adevarul este pe undeva pe la mijloc.
    

       Black Friday pana in 2023
  • Black Friday 2017
  • Black vineri 2018
  • Black Friday 2019
  • Black Friday 2020
  • Black Friday 2021
  • Black Friday 2022
  • Black Friday 2023
       Black Friday - Tendinte
       
      Cu pasi repezi si siguri, Black Friday se muta online. Cumparatorii au inteles ca pot evita stresul provocat de trafic si de aglomeratia din magazinele fizice si ca online au posibilitatea de a cauta cel mai mic pret intr-un numar infinit de oferte . 
      In postarile urmatoare, va vom tine la curent cu noutatile despre Black Friday 2016 si cu prezentarea magazinelor participante. Unele site-uri publica deja liste cu reduceri de Black Friday - Nu va lasati pacaliti - nici un magazin nu publica reducerile cu o luna inainte.
      
     Preferinte in cautari online despre Black Friday: black friday mobila, ceasuri black friday, black friday incaltaminte, black friday ceasuri, mobila black friday, cand e black friday, black friday inbracaminte, black friday carti, incaltaminte black friday, promotii black friday, black friday auto, black friday cosmetice, electrocasnice black friday, magazin online black friday, tablete black friday, cand e black friday, evomag black friday, cizme black friday, siteuri black friday.