Bateriile electrice pentru autovehicule diferă de bateriile de pornire, iluminare și aprindere (SLI) deoarece sunt proiectate să ofere energie pe perioade de timp susținute. În loc de baterii SLI pentru aceste aplicații se utilizează baterii cu ciclu lung. Bateriile de tracțiune trebuie să fie proiectate cu o capacitate mare de amperi . Bateriile pentru vehiculele electrice se caracterizează prin raportul dintre putere și greutate relativ ridicat, raport energetic-greutate și densitate energetică ; bateriile mai mici, mai ușoare reduc greutatea vehiculului și îi îmbunătățesc performanțele.
În comparație cu combustibilii lichizi, cele mai actuale tehnologii ale acumulatorilor au o energie specifică mult mai scăzută, iar acest lucru afectează adesea gama maximă electrică a vehiculelor. Cu toate acestea, bateriile metal-aer au o energie specifică ridicată, deoarece catodul este furnizat de oxigenul înconjurător în aer. Bateriile reîncărcabile utilizate în vehiculele electrice includ plumb-acid ("inundat", ciclu adânc și VRLA ), NiCd , hidrură de nichel-metal , litiu-ion , polimer Li-ion și mai puțin zinc- baterii cu sare .
Cantitatea de energie electrică (adică încărcătura electrică) stocată în baterii se măsoară în amperi sau în cilobi , energia totală fiind măsurată adesea în ore de lucru .
Bateria reprezintă un cost substanțial pentru BEV-uri, care, spre deosebire de autovehiculele alimentate cu fosile, se manifestă profund ca preț al gamei. În cazul modelului MiEV 2012, prețul și intervalul publicitar sunt aproape proporționale între două versiuni cu o baterie diferită, care dă impresia (falsă) că bateria reprezintă aproape 100% din costul (95) % pentru versiunea cu preț mai mare).
Cu toate acestea, o parte din diferența de preț provine din caracteristicile suplimentare ale versiunii la prețuri mai ridicate, plus o primă de preț necunoscut, făcând o astfel de comparație a prețurilor cu amănuntul un indicator foarte rău al costului real al capacității bateriei, dar cu toate acestea serveste la cuantificarea capacității bateriei caracteristică premium. Cele câteva mașini electrice cu o rază de acțiune de peste 500 km (inclusiv modelul Tesla S cu o baterie de 85 kWh) se află ferm în segmentul de lux, începând din 2015. De la sfârșitul anilor 1990, progresele tehnologiei acumulatorilor au fost determinate de cererile pentru dispozitive electronice portabile , cum ar fi calculatoarele portabile și telefoanele mobile. Piata BEV a profitat de aceste avantaje. Cu toate acestea, Mitsubishi atribuie reducerea prețului modelului MiEV 2012, comparativ cu modelul din 2011, pentru "o reducere drastică a costului bateriilor". Costul bateriilor pentru vehicule electrice a fost redus cu mai mult de 35% în perioada 2008-2014.
Bateriile reîncărcabile de tracțiune sunt utilizate în mod curent toată ziua și încărcate rapid toată noaptea. Stivuitoarele, de exemplu, sunt de obicei descărcate și reîncărcate la fiecare 24 de ore din săptămâna de lucru.
Piața prezisă pentru bateriile de tracțiune auto este de peste 37 miliarde USD în 2020.
Urmariti mai jos cateva modele de baterii pentru vehicule electrice uzuale.
oferta eMAG |
Baterie Li-ion , produs original si certificat , compatibil pentru toate tipurile de hoverboard de 6, 5 inch , 8 inch, 8,5 inch, 10 inch, 6,5 inch cu maner , 8 inch cu maner , 10 inch cu maner.
Nume produs: HC power-10S2P
Model produs :10S2P2200AA01
Voltaj / Capacitate : 36 / 4.4 Ah
Marime 135x90x60
Greutate : 850 gr.
Model produs :10S2P2200AA01
Voltaj / Capacitate : 36 / 4.4 Ah
Marime 135x90x60
Greutate : 850 gr.
Bateria trotineta
- Tipul bateriei: Litiu
- Alimentare: 24 V
- Capacitate baterie: 8 Ah
- Greutate Baterie: 2.5 kg
- Numar celule: 21 celule.