Mai intai, o scurta recapitulatie a specificatiilor de pe flancul anvelopei, oferita de wikipedia.
CUPRINS ARTICOL
- Ce inseamna inscriptiile de pe anvelope
- Oferta anvelope dupa dimensiuni uzuale
- Anvelope branduri de top
- Top anvelope cu cele mai mici preturi
- Top anvelope cu cele mai mari preturi
- Top cinci anvelope cele mai bine vandute
- Top 5 anvelope cu cel mai mic consum de combustibil
- Cea mai eficienta anvelopa la franare pe suprafete umede
Oferta anvelope dupa dimensiuni uzuale
Codul anvelopei Metric ISO constă dintr-un șir de litere și numere, după cum urmează:
O literă (sau litere) opțională care indică utilizarea prevăzută sau clasa de vehicul pentru anvelopă:
P indică faptul că pneul este proiectat conform standardelor TRA, iar absența unei litere indică faptul că anvelopa este proiectată conform standardelor ETRTO. În practică, standardele celor două organizații au evoluat împreună și sunt destul de interschimbabile, dar nu pe deplin, deoarece indicele de încărcare va fi diferit pentru pneurile de aceeași dimensiune.
- P : Mașină de pasageri
- LT : camion ușor
- ST : Trailer special
- T : temporar (utilizare limitată pentru roțile de rezervă "spațiu-economizor")
Număr de 3 cifre : "Lățimea nominală a secțiunii" a anvelopei în milimetri; cel mai larg punct din ambele marginile exterioare (peretele lateral spre peretele lateral). Suprafața anvelopei care atinge drumul are, de obicei, o lățime mai mică.
/ : Slash pentru separarea caracterelor.
Număr de 2 sau 3 cifre : "Raportul de aspect" al înălțimii peretelui lateral ca procent din lățimea nominală a anvelopei. Dacă informația este omisă, se presupune că este de 82% (dacă este scris, ar trebui să fie ca xxx / 82). Dacă numărul este mai mare de 200, atunci acesta este diametrul întregii pneuri în milimetri.
O literă opțională care indică construcția carcasei țesăturii anvelopei:
Numărul cu 1 sau 2 cifre : Diametrul în centimetri al roții pe care anvelopele sunt proiectate să se potrivească. Există o excepție rară a anvelopei cu diametrul metric, cum ar fi utilizarea dimensiunii 390, care în acest caz ar indica o roată cu diametrul de 390 mm. Puțin anvelope sunt realizate la această dimensiune în prezent. Numărul poate fi mai lung când se utilizează o dimensiune de jumătate de centimetru, de exemplu multe camioane grele de transport utilizează acum anvelope de 22,5 inch.
- B : centura de polarizare (în cazul în care pereții laterali sunt aceiași material ca și suprafața de rulare, conducând la o plimbare rigidă)
- D : diagonală
- R : radial
- dacă este omisă, atunci este o anvelopă transversală
Număr de 2 sau 3 cifre : indice de încărcare; vezi tabelul de mai jos. Unele anvelope pentru camioane ușoare sunt aprobate pentru "utilizare dublă", adică pot fi rulate în perechi una lângă cealaltă. În acest caz, indicatorii de încărcare separați vor fi specificați pentru utilizare unică și duală. În exemplul prezentat în ilustrația anvelopei pentru camioane ușoare, anvelopa are un indice de încărcare de 114 dacă este utilizat ca o singură anvelopă și un indice de încărcare de 111 dacă este utilizat într-o pereche dublă. Anvelopele fără această denumire sunt nesigure pentru utilizarea dublă.
1 sau 2 cifre / litere combo : Rating de viteză; vezi tabelul de mai jos
Evaluare viteză -Simbolul vitezei este alcătuit dintr-o singură literă sau dintr-un număr A cu un număr. Acesta indică viteza maximă la care anvelopa poate transporta o sarcină corespunzătoare indicelui său de încărcare.
Evaluarea vitezei Cod km / h Cod km / h A1 5 L 120 A2 10 M 130 A3 15 N 140 A4 20 P 150 A5 25 Q 160 A6 30 R 170 A7 35 S 180 A8 40 T 190 B 50 U 200 C 60 H 210 D 65 V 240 E 70 Z peste 240 F 80 W 270 G 90 (W) peste 270 J 100 Y 300 K 110 (Y) peste 300
Mai jos vom gasi link-uri catre dimensiunile cele mai uzuale de anvelope.
Anvelope 195/65/R15
- anvelope iarna - anvelope vara - anvelope all season
Anvelope 205/55/R16
- anvelope iarna - anvelope vara - anvelope all season
Anvelope 185/65/R14
- anvelope iarna - anvelope vara - anvelope all season
Anvelope 165/70/R14
- anvelope iarna - anvelope vara - anvelope all season
Anvelope branduri de top
Bridgestone -toate dimensiunile, toate sezoanele
Continental - toate dimensiunile, toate sezoanele
Goodyear - toate dimensiunile, toate sezoanele
Michelin - toate dimensiunile, toate sezoanele
Pirelli - toate dimensiunile, toate sezoanele
Vom prezenta in cele ce urmeaza, o serie de topuri anvelope, in functie de preturi,vanzari, eficienta energetica si aderenta la franare pe suprafete umede.
Top anvelope cu cele mai mici preturi
Cea mai ieftina anvelopa, pe cara am gasit-o in oferta emag, este Dytona LHR de 155/65/R13, la pretul de 73.6 lei, urmata la mica distanta de Pneus, Scop, Radburg, Active, Sailun si Trayal, cu preturi pana in 100 lei. Categoria cuprinde anvelope noi si reconstruite, diverse dimensiuni.
Top anvelope cu cele mai mari preturi
Cea mai scumpa anvelopa, pe care am cautat-o tot in oferta emag, este Goodyear KMAXT 435/50/19,5, la pretul de 2998 lei, urmata de Michelin, Pirelli si Continental.
Top 5 anvelope cele mai bine vandute
Iata si un top al celor mai bine vandute anvelope in anul 2017.
1. Anvelope de vara cu marcaje de iarna Michelin Cross Climate;
2. Anvelope de vara Tigar Sigura;
3. Anvelope de vara Dunlop Sport;
4. Anvelope de vara Kumho KH 27;
5. Anvelope de iarna Premiorri Viamaggiore.
Top 5 anvelope cu cel mai mic
consum de combustibil
Orice anvelopa, influenteaza consumul de combustibil, datorita rezistentei la rulare. Mai concret, cu cat rezistenta la rulare este mai mare, cu atat creste consumul de combustibil. In Europa, exista un sistem de etichetare a anvelopelur conform normelor UE, care cuprinde sase clase, de la A la G, fara D. Anvelopele de clasa A au cea mai buna eficienta energetica.
Conform unor statisici in domeniu, diferenta de consum de carburant intre o anvelopa din clasa A si una din clasa G, pe durata de viata a anvelopelor, este in jur de 240 de litri. Altfel spus, o anvelopa din clasa A, consma mai putin carburant decat una din clasa G, cu 0,6 litri la 100 de km.
La intocmirea topului s-a tinut cont si de pretul anvelopei, astfel ca topul ne spune care este cea mai eficienta anvelopa, cu cel mai mic pret.
1. Anvelopa Kumho Kh27 195/65R15 91H Vara
2.Anvelopa GRIPMAX CARGO CARRIER 155/70R12C 104N
3.Anvelopa Hankook 195/65R15 91T KINERGY ECO(K425)
4. Anvelopa Vara Toyo Nanoenergy 2 185/65 R15 88 H
5.Anvelopa Vara Goodyear Efficientgrip perf. fi 205 55 R16 91V
Cea mai eficienta anvelopa la franare
pe suprafete umede
Aderenta la franare pe suprafete umede este esentiala din punct de vedere al sigurantei rutiere. Din acest punct de vedere, anvelopele se impart in 5 clase: A,B,C,E si F. Diferenta intre clasa A si clasa G, este de 18 metri la o viteza de 80km/h. Ganditi-va ca in situtii extreme conteaza si o diferenta de 1 metru. Vedeta la aceasta categorie se pare ca este Anvelopa vara Dunlop Sport Bluresponse, 205/55R16 91V. O scutra descriere este prezentata mai jos.
DUNLOP BLURESPONSEFeedback exceptional din partea drumului, pentru manevrabilitate usoara pe drumuri ude si uscate
• Feedback si viteza de reactie excelente pe drum
• Performante exceptionale pe vreme ploioasa
• Control precis la viraje
• Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si randament kilometric bun
Feedback si viteza de reactie excelente pe drum
SP Fast Response beneficiaza de tehnologia Dunlop Touch – un set de caracteristici avansate care faciliteaza un sofat mai tactil si mai usor. Profilul mai plat al suprafetei de rulare aduce mai mult cauciuc in contact cu drumul, pentru manevrabilitate precisa pe carosabilul ud si uscat. Legatura dintre anvelopa si janta este ranforsata, imbunatatindu-se feedback-ul pe drum.
Performante exceptionale pe vreme ploioasa
Bucurati-va de manevrabilitate fiabila pe drumuri ude. Anvelopa SP FastResponse este prevazuta cu caneluri care disperseaza rapid apa pe vreme ploioasa, reducand riscul de acvaplanare. Compusul din suprafata de rulare contine cantitati mari de silica pentru sporirea aderentei pe carosabilul ud, ceea ce ajuta la obtinerea unor distante de franare mai scurte.
Control precis la viraje
Cu ajutorul feedback-ului imbunatatit din partea drumului, anvelopa raspunde la randul sau mai rapid manevrelor de dirijare si viraj. Suprafata asimetrica de rulare este prevazuta cu un bloc de cuplare rigid, pentru mentinerea stabilitatii la viraje. Presiunea este distribuita uniform pe intreaga suprafata de contact a anvelopei, rezultatul fiind tranzitii mai line de la deplasarea in directie dreapta la viraje
Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si randament kilometric bun
Compusul din suprafata de rulare este conceput sa minimizeze pierderea de energie si uzura, rezultatul fiind o anvelopa mai durabila, cu un consum mai mic de benzina.
Vom continua in postarile urmatoare cu noi topuri, despre anvelope oferite de piata romaneasca online.
SP Fast Response beneficiaza de tehnologia Dunlop Touch – un set de caracteristici avansate care faciliteaza un sofat mai tactil si mai usor. Profilul mai plat al suprafetei de rulare aduce mai mult cauciuc in contact cu drumul, pentru manevrabilitate precisa pe carosabilul ud si uscat. Legatura dintre anvelopa si janta este ranforsata, imbunatatindu-se feedback-ul pe drum.
Performante exceptionale pe vreme ploioasa
Bucurati-va de manevrabilitate fiabila pe drumuri ude. Anvelopa SP FastResponse este prevazuta cu caneluri care disperseaza rapid apa pe vreme ploioasa, reducand riscul de acvaplanare. Compusul din suprafata de rulare contine cantitati mari de silica pentru sporirea aderentei pe carosabilul ud, ceea ce ajuta la obtinerea unor distante de franare mai scurte.
Control precis la viraje
Cu ajutorul feedback-ului imbunatatit din partea drumului, anvelopa raspunde la randul sau mai rapid manevrelor de dirijare si viraj. Suprafata asimetrica de rulare este prevazuta cu un bloc de cuplare rigid, pentru mentinerea stabilitatii la viraje. Presiunea este distribuita uniform pe intreaga suprafata de contact a anvelopei, rezultatul fiind tranzitii mai line de la deplasarea in directie dreapta la viraje
Eficienta din punctul de vedere al consumului de combustibil si randament kilometric bun
Compusul din suprafata de rulare este conceput sa minimizeze pierderea de energie si uzura, rezultatul fiind o anvelopa mai durabila, cu un consum mai mic de benzina.
Vom continua in postarile urmatoare cu noi topuri, despre anvelope oferite de piata romaneasca online.