Eticheta UE pentru anvelope

     
                           ETICHETA ANVELOPE
       Toate anvelopele, indiferent daca sunt pirelli, michelin, bridgestone, continental goodyear, sau alte anvelope de iarna, anvelope de vara sau anvelope all season au aceeasi eticheta.
       In anul 2009 Comisia Europeana a lansat un plan de actiune pentru eficienta energetica, cu scopul de a imbunatati performantele energetice ale produselor , inclusiv a anvelopelor auto si de a reduce consumul de energie cu 20% pana in anul 2020.
         In acest sens, Uniunea Europeana a creat un sistem de marcare, mai intai pentru aparate electrocasnice, cu intentia de a informa populatia europeana cu privire la consumul energetic al acestor aparate.
        Incepand cu luna noiembrie 2012 acest sistem de marcare se aplica obligatoriu la toate anvelopele produse si comercializate in UE.
       Conform Regulamentului UE in acest domeniu, producatorii de anvelope pentru autoturisme si camioane usoare si grele, au obligatia sa informeze cumparatorii despre consumul de combustuibil, aderenta pe teren umed si clasa de zgomot a fiecarei anvelope vandute.


       1. Consumul de combustibil ,este direct influentat de rezistenta la rulare, factor cheie in masurarea eficientei energetice a unui pneu.
       In functie de consumul de combustibil , eticheta afisaza sapte clase energetice, de la A la G ,sau de la verde la rosu. Spre exemplificare, un set de pneuri verde, sau de clasa A,  in comparatie cu unul rosu sau de clasa G, are un consum de combustibil mai mic cu 7,5%.
      Conform unor calcule ale producatorilor, o anvelopa din clasa A aduce o economie de aproximativ 50 litri de carburant la 10000 de Km, sau de 80 de litri pe durata de viataa anvelopei, fata de una din clasa G.
      Foarte util este sa verificam constant presiunea anvelopelor, stiut fiind faptul ca o anvelopa umflata necorespunzator creste consumul de combustibil cu pana la 6%.
       2. Aderenta pe teren umed 
       Baza pentru stabilirea aderentei pe teren umed este distanta de oprire absoluta cand o masina ruleaza cu 80 Km/h. Diferenta intre clase este de 3-6 metri.
      Clasele D si G de pe eticheta nu sunt utilizate la aderenta.
      Plecand de la aceasta baza, in functie de distanta necesara pentru a ajunge la 20Km/h, anvelopei i se acorda un indice de incadrare in classele A,B,C , E si F.
      3. Clasa de zgomot,  ne arata nivelul in decibeli al zgomotului produs de rularea autovehicolului. In functie de acesta, exista trei clase de zgomot. Conform Regulamentului UE, nu se accepta un nivel de zgomot mai mare de 80 de decibeli. Pentru producatorii care nu se aliniaza acestei reguli ,UE a impus taxe suplimentare.
     Si din nou trebuie sa aratam importanta presinii din pneuri, care influenteza si nivelul de zgomot.
In eticheta UE, nivelel zgomotului este dat de numarul de benzi negre din partea inferioara a etichetei, care au urmatoarele semnificatii:
     3 benzi negre - anvelopa zgomotoasa dar in limitele regulamentului
     2 benzi negre - nivel mediu de zgomot, cu pana la 3 decibeli mai mic decat clasa anterioara.
     1 banda neagra - nivel redus de zgomot cu mai mult de 3 decibeli fata de limita din regulament.
    O  anvelopa de iarna care corespunde acestor criterii puteti viziona aici.-eMAG. Am mai recomandat una si aici.
Produsul recomandat are aderenta imbunatatita la zapada, tractiune buna pe carosabil umed, uzura uniforma si durata lunga de utilizare.
     Preferinte in cautari online anvelope: anvelope, anvelope all-season, anvelope de vara, anvelope toate anotimpurile, anvelope vara, cauciucuri, cauciucuri all- season, cauciucuri de vara, cauciucuri toate anotimpurile, jante, jante aliaj, jante aluminiu, pneuri, pneuri all-season, pneuri de vara, pneuri toate anotimpurile, promotii anvelope.