Anvelope iarna - distanta de franare redusa cu 24 m

MICHELIN ALPIN

Pentru anvelope, iarna incepe inainte ca temperatura din termometre sa scada sub zero. La temperaturi reduse, performantele anvelopelor de vara, comparativ cu performantele anvelopelor de iarna, au de suferit. Diferentele pot fi impresionante: o masina echipata cu anvelope de vara care se deplaseaza cu 50km/ora pe zapada are nevoie de 48 m pentru a se putea opri - cu 24 m mai mult comparativ cu o masina echipata cu anvelope de iarna. Una dintre diferentele majore dintre anvelopele de vara si cele de iarna consta in compusii de cauciuc folositi. Un bun exemplu in acest sens il reprezinta compusul special de cauciuc folosit la noua anvelopa Alpin fabricata de MICHELIN, care asigura cresterea aderentei si optimizarea capacitatii de franare pe suprafete umede si acoperite cu gheata.
Deoarece frecarea cu solul scade in timpul iernii, profilul benzii de rulare joaca un rol foarte important. Anvelopele de iarna au o suprafata de contact cu solul mai mare si mai uniforma, care permite trecerea progresiva de la un bloc de profil la altul, astfel incat aderenta sa poata creste. Fiecare anvelopa din aceasta noua generatie dispune de 71 de profiluri concepute astfel incat sa impiedice acumularea de zapada, noroi sau apa. Acestea creeaza un efect de senila pe suprafetele alunecoase, care sporeste manevrabilitatea masinii, permitandu-va sa franati atunci cand este necesar.

        vezi aici toate dimensiunile de anvelope iarna michelin