Conform noilor regelementari UE in domeniul anvelopelor, din anul 2012 toti producatorii sunt obligati sa aplice pe fiecare anvelopa o eticheta care sa prezinte eficienta la consumul de combustibil, aderenta pe teren umed si nivelul de zgomot extern.
Cine evaluează anvelopele si cum?
Noua legislatie privind etichetarea pneurilor are 3 obiective: îmbunatatirea sigurantei rutiere, reducerea consumului de combustibil si prin urmare a emisiilor de gaze cu efect de sera si reducerea nivelului de zgomot al traficului.În Europa, fiecare producător sau importator are responsabilitatea de a-si clasifica propriile anvelope în conformitate cu un sistem strict de testare. Aceasta autocertificare vizeaza asigurarea unei clasificări consecvente si fiabile, astfel încat, în calitate de consumatori, sa putem compara diferite anvelope si marci. Fiecare stat membru european se angajeaza sa asigure respectarea sistemului de testare.
Cum se masoara economia de combustibil?
vezi anvelope de clasa A |
Testul: anvelopa este testată pe o suprafață de rulare sub condiții standardizate pentru a reprezenta utilizarea medie. Testul simuleaza condusul la 80 km / h (50 mph), cu o sarcina echivalenta cu 80% din indicele de încarcare a anvelopei.
Cum se masoara franarea pe drumuri umede?
Acest test se efectueaza cu un vehicul în conditii standardizate definite de lege: si anume,
temperatura, starea suprafetei drumului, adancimea apei si viteza.
Conditiile testelor, în conformitate cu legislatia europeană, sunt:
- Pneurile de iarna au fost testate între 2 ° si 20 ° C
- Anvelope de vara testate între 5 ° si 35 ° C
- Adancimea apei între 0,5 si 1,5 mm
- Franarea efectuata pe 4 anvelope cu ABS între 80 și 20 km / h (aproximativ între 50 si 12 mph)
Anvelopa Nokian WR D4 este un cameleon versatil al drumurilor din anotimpul rece. Inovatiile unice incluse in tehnologia de fabricatie il impun ca un campion al aderentei, permitand o conducere in siguranta si echilibrata deopotriva, pe carosabil umed sau pe drumuri acoperite cu zapada. Gama Nokian WR D4 va inlocui modelul WR D3 care la randul sau a inlocuit deja bine cunoscutul model WR G2. Stimulat de aceasta filiatie onorabila, modelul WR D4 este logic promitator, fapt sustinut si de expertiza de necontestat a producatorului finlandez recunoscut drept un pionier in tehnologia pneurilor de iarna.
Ca urmare, pentru a iesi in evidenta, noul model trebuie sa ofere niste argumente serioase si sa il inlocuiasca cu succes pe predecesorul sau. Avantajul major pe care Nokian il pune in prim plan cu modelul WR D4 este siguranta crescuta in orice conditii. Aceasta performanta este legitimata de rezultatele anuntate de producatorul finlandez in ceea ce priveste calificativul pentru aderenta pe carosabil umed, fiind prima anvelopa premium de iarna din lume pentru autoturisme care ofera pe eticheta UE cea mai buna clasa – A.
Pentru sofer, aceasta inseamna o diferenta de distanta de franare de peste 18 metri, sau cu alte cuvinte, patru lungimi de masina. De asemenea prin modelul WR D4, Nokian a progresat si in ceea ce priveste profilul benzii de rulare, amestecul de cauciuc si structura pneului.
Cum se masoara zgomotul exterior al pneurilor?
Pentru nivelul de zgomot extern, performanta anvelopei este mssurată în decibeli (dB).
Testul: un microfon este amplasat la marginea unei piste pentru a masura nivelul de zgomot pe masura ce vehiculul de testare trece la 80 km / h (50 mph).
Zgomotul exterior este masurat în conditii standard (pista, viteza, temperatura).
vezi aici o anvelopa cu nivel de zgomot 1
Ce altceva conteaza atunci când
alegi anvelopele?
Etichetarea este un început bun, dar alti 3 factori de performanta sunt la fel de importanti:
Anvelopa de lunga durata: o anvelopa cu durata mai lunga va poate costa mai putin pe termen lung. Anvelopa potrivita va poate oferi mai mult de un an de conducere suplimentara în comparatie cu alta anvelopa.
Performanta de manevrare : 25% din accidente se petrec în curbe.
Performanta de franare uscată: 70% din accidente apar pe drumurile uscate.
vezi aici anvelope cu cele mai bune performante