Imbatranirea anvelopelor

anvelopa uzata
Anvelopele nu au o durata de viață previzibilă. Nu contează când au fost făcute anvelopele. Anvelopele îmbătrânesc chiar și atunci când nu sunt folosite sau dacă sunt folosite ocazional. Există mulți factori care vor afecta durata de viață a anvelopei, cum ar fi temperatura, întreținerea, condițiile de depozitare și utilizare, sarcina, viteza, presiunea și stilul de conducere. Acestea vor avea un impact mare asupra duratei de viață pe care o asteptati de la anvelopele dvs. Din aceste motive este recomandat ca toți șoferii să acorde o atenție regulată aspectului exterior al pneurilor lor pentru a vedea semnele  de îmbătrânire sau oboseală. Acestea pot include crăparea cauciucului, deformarea, etc. Îmbătrânirea excesivă a anvelopelor poate duce la pierderea aderenței. De asemenea, se recomandă ca toate anvelopele, inclusiv rezervele, să fie inspectate în mod regulat de un specialist în pneuri. Ei vă pot spune dacă anvelopele dvs. ar trebui să continue în serviciu. 

              Cât de veche este prea veche? Testul de cinci ani


anvelopa mai veche de 5 ani
 După cinci ani sau mai mult în funcțiune, anvelopele dvs. trebuie să fie inspectate cu atenție cel puțin o dată pe an. Dacă este necesar, urmați recomandările producătorului vehiculului privind înlocuirea anvelopelor originale. Ca măsură de precauție, în cazul în care anvelopele nu au fost înlocuite la 10 ani de la data fabricării se recomandă înlocuirea acestora cu anvelope noi. Chiar dacă acestea par a fi în stare utilizabilă și nu au fost uzate până la indicatorul de uzură a benzii  rulare. Anvelopa dvs. poate fi grav afectată dacă va lovi orice obiect solid pe șosea, cum ar fi o bordură, un orificiu sau un obiect ascuțit. Orice perforare, tăiere sau deformare vizibilă trebuie să fie verificată cu atenție de un profesionist de anvelope. Doar ei vă pot spune dacă anvelopa poate fi reparată sau trebuie schimbată. Nu folosiți niciodată anvelope sau pneuri deteriorate care au rulat în poziție plană sau la presiuni foarte scăzute, cu excepția cazului în care acestea au fost examinate temeinic pe plan intern și extern de un profesionist de anvelope. Inspectarea de către un profesionist este absolut necesară deoarece daunele interne nu sunt vizibile în timpul montării anvelopei; abia atunci se poate decide dacă anvelopa poate fi scoasă din nou în funcțiune. Un specialist în anvelope vă va spune dacă anvelopa dvs. poate fi reparată după ce a survenit un incident.

                           Identificați uzura anormală

anvelopa cu uzura anormala
Anvelopele anormale necorespunzătoare  - în patch-uri, în centru, la margini - pot indica o problemă mecanică, cum ar fi alinierea necorespunzătoare a roților sau o problemă privind echilibrul roții, suspensia sau transmisia. De asemenea, ar putea fi faptul că conduceți cu o presiune greșită a pneurilor. Dacă observați uzură anormală, contactați specialistul în anvelope. Pentru a preveni uzura inegală, roțile trebuie aliniate și echilibrate de un specialist în anvelope. Acest lucru va extinde durata de viață a benzii de rulare . Un alt mod de a evita uzura anvelopelor este să rotiți în mod regulat pozițiile roților.

    Vedeti daca anvelopele sunt potrivite pentru vehiculul dvs.

anvelopa buna
Pentru performanțe excelente, același tip de pneu trebuie utilizat în toate cele patru roți. Anvelopele de diferite mărimi, construcții și etaje de uzură pot afecta manipularea și stabilitatea vehiculului. În plus, pot exista recomandări specifice ale producătorilor de vehicule sau pneuri care se pot aplica vehiculului dvs. Acestea ar trebui urmate. Verificați manualul vehiculului pentru detalii. Nu amestecați niciodată anvelope radiale și non-radiale. Nu amestecați anvelopele radiale și non-radiale (de ex. Transversale sau polarizante) pe un vehicul. Dacă amestecarea anvelopelor este inevitabilă, nu amestecați niciodată anvelope radiale și non-radiale pe aceeași axă. Dacă pe un vehicul sunt instalate două anvelope radiale și două non-radiale, cele două radiale trebuie instalate pe puntea spate și cele două non-radiale pe puntea din față.
                                        Ce spune legea?
  Regulamentul prevede că anvelopele montate pe vehicul trebuie să suporte sarcina maximă admisă pe fiecare axă, la viteza maximă legală a vehiculului. În definirea "indicele capacității de încărcare" și "categoria de viteză", regulamentul face trimitere la regulamentele 30 și 54 ale CEE-ONU și la Directiva 92/23 / CEE a Uniunii Europene.
Regula 26 se ocupă cu amestecarea pneurilor de structuri diferite. Reglementarea definește trei tipuri de structuri de anvelope, strat de diagonală (Crossply), polarizată și radială. Niciun vehicul nu trebuie echipat cu pneuri de structură diferită pe aceeași axă. Pentru autoturisme și camionete (chiar și cu puntea spate twinned), următoarele sunt combinațiile de anvelope legale: Amestecarea unui pneu de rezervă temporar pe o mașină este permisă, cu condiția ca aceasta să nu fie condusă la o viteză care depășește 50 mph.
Față Spate
Flanșă diagonală (Crossply) Flanșă diagonală (Crossply)
Biasul curea Biasul curea
Radial Radial
Flanșă diagonală (Crossply) Biasul curea
Biasul curea Radial
Flanșă diagonală (Crossply) Radial












anvelope clasice
                  vezi aici anvelope iarna