Cât de veche este prea veche? Testul de cinci ani
Identificați uzura anormală
Anvelopele anormale necorespunzătoare - în patch-uri, în centru, la margini - pot indica o problemă mecanică, cum ar fi alinierea necorespunzătoare a roților sau o problemă privind echilibrul roții, suspensia sau transmisia. De asemenea, ar putea fi faptul că conduceți cu o presiune greșită a pneurilor. Dacă observați uzură anormală, contactați specialistul în anvelope. Pentru a preveni uzura inegală, roțile trebuie aliniate și echilibrate de un specialist în anvelope. Acest lucru va extinde durata de viață a benzii de rulare . Un alt mod de a evita uzura anvelopelor este să rotiți în mod regulat pozițiile roților.
Vedeti daca anvelopele sunt potrivite pentru vehiculul dvs.
Pentru performanțe excelente, același tip de pneu trebuie utilizat în toate cele patru roți. Anvelopele de diferite mărimi, construcții și etaje de uzură pot afecta manipularea și stabilitatea vehiculului. În plus, pot exista recomandări specifice ale producătorilor de vehicule sau pneuri care se pot aplica vehiculului dvs. Acestea ar trebui urmate. Verificați manualul vehiculului pentru detalii. Nu amestecați niciodată anvelope radiale și non-radiale. Nu amestecați anvelopele radiale și non-radiale (de ex. Transversale sau polarizante) pe un vehicul. Dacă amestecarea anvelopelor este inevitabilă, nu amestecați niciodată anvelope radiale și non-radiale pe aceeași axă. Dacă pe un vehicul sunt instalate două anvelope radiale și două non-radiale, cele două radiale trebuie instalate pe puntea spate și cele două non-radiale pe puntea din față.
Ce spune legea? Regulamentul prevede că anvelopele montate pe vehicul trebuie să suporte sarcina maximă admisă pe fiecare axă, la viteza maximă legală a vehiculului. În definirea "indicele capacității de încărcare" și "categoria de viteză", regulamentul face trimitere la regulamentele 30 și 54 ale CEE-ONU și la Directiva 92/23 / CEE a Uniunii Europene.
Regula 26 se ocupă cu amestecarea pneurilor de structuri diferite. Reglementarea definește trei tipuri de structuri de anvelope, strat de diagonală (Crossply), polarizată și radială. Niciun vehicul nu trebuie echipat cu pneuri de structură diferită pe aceeași axă. Pentru autoturisme și camionete (chiar și cu puntea spate twinned), următoarele sunt combinațiile de anvelope legale: Amestecarea unui pneu de rezervă temporar pe o mașină este permisă, cu condiția ca aceasta să nu fie condusă la o viteză care depășește 50 mph.
Față | Spate |
Flanșă diagonală (Crossply) | Flanșă diagonală (Crossply) |
Biasul curea | Biasul curea |
Radial | Radial |
Flanșă diagonală (Crossply) | Biasul curea |
Biasul curea | Radial |
Flanșă diagonală (Crossply) | Radial |
vezi aici anvelope iarna |
---|