Pirelli cinturato - anvelope iarna 205/55R16 si 195/65R15

 
Pirelli Cinturato este o anvelopă de autovehicule dezvoltata de Pirelli. A fost primul exemplu al unei structuri de anvelope radiale înfășurate.
vezi oferta eMAG

Pirelli Cinturato este o anvelopă de autovehicule dezvoltata de Pirelli. A fost primul exemplu al unei structuri de anvelope radiale înfășurate. A fost folosit pentru a avea un efect bun în motorsport, iar cele mai moderne anvelope se bazează pe design. Campionul mondial de Formula 1 Juan Manuel Fangio,  l-a numit pe Pirelli Cinturato "Extraordinar".

Pirelli Cinturato - inceputuri 

Inițial dezvoltat în 1952 sub numele de Pirelli Cintura, denumit Cinturato în 1963, anvelopa a fost compusă din două sau trei straturi de carcasă de corzi așezate la un unghi de 90 de grade față de margele și o curea de mai multe straturi așezate circumferențial sub tread . Fără o centură, straturile de 90 de grade ar produce o carcasă care să crească considerabil înălțimea secțiunii pe inflație. Cureaua, fiind inextensibilă, a împiedicat creșterea înălțimii învelișului atunci când a fost umflată, iar anvelopa umflată a menținut aproape aceleași dimensiuni ca și în matrița în care a trecut prin vulcanizare . 
                           vezi pirelli cinturato 205/55R16
  Cureaua a fost ținută sub tensiune, iar banda de rulare și-a păstrat profilul mai plăcut chiar și atunci când pneul a fost umflat. 
Pirelli Cinturato poate fi comparat cu o roată în care janta este atașată la butuc cu ajutorul unor spițe fine. Banda de rulare și centura sunt în vigoare pe jantă; straturile de cord de 90 de grade sau radiale sunt spițele; iar talonul este hubul. Cureaua inextensibila si cordoanele carcasei radiale au fost factorii combinati care au conferit anvelopei Cinturato proprietatile sale speciale. 

Pirelli Cinturato - geometrie

Aranjamentul geometric diferit al carcasei Cinturato a determinat o deformare mai mare (înfundare) în zona secțiunii pneului care este sub sarcină, spre deosebire de anvelopele radiale anterioare ale perioadei. Acest lucru nu a provocat nici un dezavantaj și nu a dus la oboseala mai mare a carcasei anvelopei. În loc să aibă forma de undă dinamică din spatele zonei de contact rutier, ea se formează în loc de peretele lateral, sporind stabilitatea, permițând în același timp căldura generată de viraje și frânare să fie ușor dispersată.
                                   vezi pirelli cinturato 195/65R15
 În anii 1950, 1960 și 1970, Pirelli Cinturato a fost anvelopa originală pentru multe mașini italiene exotice, inclusiv Lamborghini , Lancia , Alfa Romeo , Maserati , Ferrari , precum și pentru autoturismele produse de alți producători din întreaga lume, printre care MG , Rover Group , Volvo Lotus Cars . Mulți producători internaționali de autovehicule, cum ar fi Jaguar și Aston Martin, care încă se potriveau cu anvelope transversale ca echipament standard, au montat Pirelli Cinturato ca upgrade radial pentru clienții care și-au putut permite acest lucru.  

Pirelli Cinturato - productie

Până la sfârșitul lui 1968, Pirelli a exportat sau a fabricat direct Cinturato în 137 de țări din întreaga lume.  În 2014, modelul Pirelli Cinturato P7 a fost dezvoltat, derivat din tehnologia F1, care ia permis lui Valtteri Bottas să conducă mașina lui F1 la o viteză maximă de 316 km / h în ceață.
Primul model al benzii de rulare Cinturato a fost modelul CA67, încă realizat astăzi în dimensiunile 165HR14, 155HR15, 165HR15, 185VR15 și 185VR16.  

Recunoscută imediat, deoarece a fost dotată cu atât de multe mașini de dorit, cum ar fi 250GT Ferrari și Maserati 3500GT. De asemenea, a fost modelul benzii de rulare pe care Jaguar la montat pe XK150, seria 1 E și MK2 Saloons (Jaguar nu a montat niciodată anvelopele Pirelli ca echipament original pe orice model XK, E sau saloane Mark 2, dar au fost oferite doar ca înlocuitori pentru piața pieselor de schimb) pe care Aston Martin le-a montat la DB2, DB3, DB4, DB5 si DB6 daca un client specifica ca au nevoie de anvelope radiale. Cinturato CA67 este, de asemenea, faimos anvelopele pe care Roger Moore le-a montat la Volvo P1800 în seria The Saint .

Pirelli Cintrato - performanta

În 1964, Pirelli a dezvoltat o nouă anvelopă de înaltă performanță deosebit de mare, cu o secțiune 205 și un model nou de rulare, denumit CN72 HS (HS înalt pentru viteză mare). Aceasta noua anvelopa  a păstrat Cinturato ca pneu de alegere pentru mașinile sportive precum Ferrari 330 GT 2 + 2 , Iso Grifo , Lamborghini Muira și Maserati Ghibli . Încă o dată, Aston Martin le-a oferit și ca o alternativă radială pentru DBS.

1971 urmeaza introducerea de către Pirelli a unei anvelope de mare viteză (HS) cu CN12 Cinturato HS. Aceste anvelope au fost evaluate pentru a rezista puterii excepționale a Lamborghini Muira SV, iar astăzi, anvelopele lor Pirelli Cinturato 205 / 70VR15 dețin o viteză W (170 mph).