Sa intelegem etichetarea UE a anvelopelor



Etichetarea UE privind pneurile poate  induce în eroare  consumatorii neinformați.
Există o serie de probleme legate de etichetarea anvelopei în UE, care este bine sa fie stiute, pentru a nu induce în eroare consumatorii. Dintre acestea, am selectat cinci situatii care pot induce in eroare consumatorul.

1. Etichetarea UE, nu descrie cum functioneaza anvelopa in conditii de franare uscata, desi statisticile arata ca in jur de 70% dintre accidente se produc in aceste conditii.
Această etichetare este  înselătoare in special pentru consumatorii care locuiesc în țările uscate, unde procentajul este mult mai mare.

2.Etichetarea nu indică cât de bine functionează anvelopele atunci când sunt în miscare, desi 25% din toate accidentele au loc în curbe si aceste accidente tind să fie mult mai grave. 
3.Testele de frânare umedă se efectuează pe o gamă largă de temperaturi (2-20 grade Celsius pentru anvelope de iarnă si 5-35 Celsius pentru anvelope de vară).
Acest lucru face extrem de dificilă evaluarea modului în care testarea este semnificativă. 
4. Drumuri umede netestate - Aceasta este cea mai mare problemă cu Regulamentul UE privind etichetarea anvelopelor. 99% din accidentele care se produc în conditii umede se întâmplă atunci când drumurile sunt foarte putin umede .Si totusi clasa de frânare umedă pe eticheta anvelopelor este pentru drumuri care au cel putin 0,5 mm si până la 1,5 mm apă stătătoare. 
5. Etichetarea UE, nu masoara zgomotul interior. Etichetarea anvelopei se referă la cantitatea de zgomot pe care o produce anvelopa în afara masinii, fără a măsura dacă se produce zgomot în cabină.
În concluzie, noul regulament UE privind etichetarea anvelopelor are potențialul de a induce în eroare consumatorii în cazul în care ei nu cunosc modul în care au fost calculate cifrele.
De exemplu, cifra de frânare umedă poate fi cântărită de publicul cumpărător, în ciuda faptului că în aceste condiții se înregistrează doar 0,03% din accidente.
  Eticheta nu acoperă performanțele de frânare uscată, chiar dacă majoritatea accidentelor au loc în condiții de uscat.
Acestea sunt doar două dintre cele mai evidente probleme legate de etichetarea anvelopei. Există chiar și mai multe probleme atunci când începeti să luati în considerare faptul că clientii din Danemarca si Germania de Nord au acelasi autocolant pe anvelopele lor ca si clientii din Grecia si sudul Italiei.
  Desi este bine gândit să existe un sistem de etichetare a anvelopelor, problema este că măsurătorile sunt efectiv lipsite de sens, (desi măsurătorile de zgomot ar putea avea o anumită utilitate).
UE a încercat să facă etichetarea cât mai simplă posibil, dar, în acest proces, a denaturat informatiile care sunt transmise prin eticheta cumparatorilor.
În cazul în care UE ar fi fost într-adevăr interesata de etichetarea corecta a pneurilor, ar fi trebuit să recunoască cât de complexă este de fapt, situatia si să pună etichetarea adecvată care să reflecte complexitatea subiectului.