Top anvelope iarna - Bridgestone



ANVELOPA BRIDGESTONE
clic si vezi oferta Bridgestone
Compania japoneza de anvelope Brigestone a fost fondata in 1931 de catre Shajiro Ishibashi in Kurume, Fukuoka din Japonia. In momentul de fata Brigestone ocupa primul loc in ierarhia mondiala a fabricantilor de anvelope urmata de Michlin si Good-Year.Toate companiile au un inceput. Si fiecare companie are un fondator. Inainte de a se aventura pe piata anvelopelor Shojiro Ishibasi a fost un adevarat antrepenor. In 1925 a pus bazele productiei in masa pentru „Tabi”, o marca japoneza traditionala de incaltaminte, in orasul Kurume din insula Kyoshu. 

 Motivat de industrializarea rapida a Japoniei, Shojiro Ishibasi a facut cercetari pe piata anvelopelor si a produs prima sa anvelopa in anul 1930. In 1931 Ishibashi si-a implinit visul de a deveni primul producator japonez de anvelope, atunci cand a pus bazele companiei „Bridgestone Tire Company”.
De fapt, Bridgestone este traducerea literara in engleza a numelui Ishibashi, care inseamna „Stone Bridge” (Podul de Piatra), insa lui i-a placut mai mult numele cu cele doau cuvite inversate „Bridge Stone” (Piatra pentru Pod).

 Dupa un sfert de secol, inceputul anilor 50 a marcat cresterea rapida a companiei. Prima prioritate a fost sa-si i-a numele de Brigestone urmata de construirea unui nou centru in Tokyo si in final operarea primei distributii de anvelope.Toate acestea s-au dovedit a fi decizii bine gandite , lucru aratat si de faptul ca vanzarile au depasit 10 bilioane de Yeni in 1953,facad din brigestone cea mai mare companie producatoare de anvelope.

Motto-ul companiei „servind societatea prin produse de o calitate superioara” a foat adoptat in 1960, ani in care in Japonia s-au dezvoltat primele anvelope radiale pentru camioane si autobuze (1962) si primele anvelope radiale pentru autotuisme (1964). Cu fabrici in Kurume, Yokohama si Tokyo, compania producea o mare varietate de produse pe baza de cauciuc, ca si anvelopele. Era, de asemenea, si cea mai mare companie japoneza producatoare de biciclete si detinea o companie producatoare auto care producea mai mult de cinci mii de autoturisme si camioane pe luna.

Cresterea rapida a industriilor automobilistice pe plan mondial a incurajat Bridgestone sa extinda productia in afara granitelor Japoniei. In 1965 o noua fabrica Bridgestone a fost construita in Malaysia, prima fabrica a companiei in afara granitelor dupa al doilea razboi mondial. Stabilirea unei divizii de marketing in SUA a avut loc in 1967. Si o companie de control a calitatii pentru inbunatatirea produselor si cresterea productivitatii a adus companiei prestigiosul „Dreamy Prize” in 1968.
Shojiro Ishibashi a murit in anul 1976, dar organizatia sa a mers mai departe intrand pe piata celor mai mari producatori de anvelope.

Tehnologia avansata Bridgestone revolutioneaza industria anvelopelor: Succesul companiei nu se limita numai la operatiuni economice dar si la avansarea tehnologiei in domeniul anvelopelor. In 1982 Bridgestone introducea primele anvelope fara tinte si 5 ani mai tarziu inginerii creau designul original al multicelulelor pentru anvelopele de iarna.

In 1997 Bridgestone intra in competitiile Formulei 1. Masinile echipate cu anvelope Bridgestone Potenza au ocupat 4 podiumuri in primul sezon. Anvelopele din F1 sunt diferite de anvelopele folosite in orice alt motorsport, ele avand un model special imprimat.  In al doilea sezon de F1, in 1998, Bridgestone a castigat primul sau campionat mondial, datorita lui Mika Hakkinen care a obtinut titlul pentru echipa sa McLauren-Mercedes.
                        
  vezi aici anvelope Bridgestone