Anvelope resapate pentru camioane, off-road si comerciale


Anvelope resapate se pot obtine din anvelopele care sunt complet uzate si pot fi re-fabricate pentru a înlocui benzile de rulare uzate. Acest lucru este cunoscut sub numele de reșapare, un proces de lustruire a  benzii de rulare uzată și aplicarea unei noi  benzi de rulare. Reșaparea este foarte economica pentru anvelope de camion, deoarece costul de înlocuire a benzii de rulare este mai mic decât prețul unui pneu nou.

 Reșaparea anvelopelor de pasageri este mai puțin economica , deoarece costul de reșapare este mare în comparație cu prețul de anvelope noi ieftine, dar favorabil în comparație cu branduri high-end.
Anvelopele uzate pot fi reșapate prin două metode: matrița sau metoda de vindecare la cald și pre-cură la rece. Metoda de  de vindecare presupune aplicarea cauciucului brut pe carcasa șlefuită și preparata anterior, care este ulterior vindecat în matrici. În timpul perioadei de întărire, vulcanizarea are loc și legăturile de cauciuc prime la carcasă, iau forma benzii de rulare a matricei.


 Pe de altă parte, metoda de pre-cura presupune aplicarea unei benzi de rulare gata pe carcasa șlefuită și preparata, care ulterior se întărește într-o autoclavă, astfel încât se poate produce vulcanizarea.
In timpul procesului de reșapare, tehnicienii  trebuie să asigure carcasa în cele mai bune condiții pentru a minimaliza posibilitatea unei defectări carcasă. Pot aparea probleme cum ar fi  separare a benzii de rulare, tăieturi ireparabile, centuri corodate sau deteriorări ale flancurilor. 


Anvelopele resapate cu aceste defecte sunt respinse. În cele mai multe situații, anvelopele reșapate pot fi conduse în aceleași condiții și la aceleași viteze ca anvelopele noi , cu nici o pierdere in siguranta sau confort.Procentul de eșecuri  ar trebui să fie aproximativ la fel ca și pentru anvelopele noi , dar multi conducătorii auto, inclusiv șoferi de camion, se fac vinovați de a nu menține o presiune adecvată a aerului în mod regulat.
 

Multe companii comerciale de camioane  folosesc anvelope noi numai pe roțile de direcție și de antrenare. Această procedură crește șansa conducătorului auto de a menține un control în cazul unor probleme cu o anvelopă reșapată.

Urmariti mai jos cateva modele de anvelope resapate.


Anvelopa resapata tractiune camion 295/60R22.5 k203

 

 

Anvelopa resapata tractiune camion 295/60R22.5 k203







Anvelopa resapata tractiune camion 295/60R22.5 k203

 

Anvelopa Resapata de Vara Insa Turbo Eco Evolution 205/55R16 91V







Anvelopa Resapata Off-Road Insa Turbo Dakar 215/65R16 98Q

 

Anvelopa Resapata Off-Road Insa Turbo Dakar 215/65R16 98Q







        

 vezi alte modele de anvelope resapate