cauta aici orice model de janta aliaj |
Detaliile de constructie ale anvelopei indica marcaje de o importanta relativa pentru ca nu sunt bazate pe teste reglementate complet.
- Traction (Tractiune) – urmat de una din valorile: AA, A, B, C, denota capacitatea de franare a anvelopei pe doua suprafete: asfalt ud si beton ud, si nu se refera la aderenta pneului la accelerare sau in viraje. Un cauciuc care este marcat cu TRACTION AA este creditat de producator cu abilitati de franare foarte bune pe asfalt ud. Anvelopa va avea in compozitie cauciuc si compusi cu aderenta ridicata.
- Treat Wear (Uzura benzii de rulare)- urmat de un numar de obicei de la 100 in sus, care denota rezistenta la uzura a cauciucului. In cazul in care acest numar este mai mare anvelopa va rezista mai bine la uzura normala. Testele efectuate de producatori se desfasoara in conditii ideale iar numerele sunt acordate pornind de la anvelopa considerata drept punct de referinta de catre producatorul respectiv. De remarcat faptul ca anvelopa poate sa difere de la un producator la altul si sa nu fie un rezultat relativ. Acest indicator are doar titlu informativ, iar comparatia bazata pe el se face doar intre anvelope produse de acelasi producator de cauciucuri.
- Temperature (Temperatura) – urmat de o litera, A, B sau C, indica capacitatea anvelopei de a disipa caldura si de a rula la viteze ridicate si temperaturi inalte. Pentru acordarea ratingului de temperatura se efectueaza doua teste standardizate, unul la 160 km/h si altul la 187 km/h. Simbolul A inseamna ca anvelopa a trecut ambele teste, in timp ce B denota ca anvelopa a trecut doar testul la160 km/h, iar C inseamna ca anvelopa nu a trecut niciunul din testele respective.
Etichetarea este un bun inceput, insa 3 alti factori de performanta sunt la fel de importanti pentru dumneavoastra:
Longevitatea anvelopei: o anvelopa durabila va poate costa mai putin pe termen lung. O anvelopa buna va poate oferi un an in plus de condus in comparatie cu alta anvelopa.
Aderenta la curbe: 25% din accidente au loc in curbe.
Carosabil uscat: 70% din accidente au loc pe carosabil uscat.