iPhone 6 - Eroare la atingerea ecranului

iphone 6s plus
oferta eMAG

Componentele de comandă touchscreen de pe placile logice ale iPhone 6 au un suport insuficient, incluzând o lipsă de sub-umplere care întărește și stabilizează circuitele integrate , precum și o lipsă de protecție metalică rigidă pe placa logică spre deosebire de modelele iPhone anterioare; controlerul touchscreen este în schimb protejat de un "autocolant" flexibil. 

 Utilizarea obișnuită a dispozitivului poate duce la blocarea internă a plăcii logice, ceea ce îngreunează conectorii IC de pe ecranul tactil și duce la o degradare sau pierderea definitivă a funcționalității ecranului tactil. Un simptom care a fost asociat cu acest tip de defecțiune este o bară gri care clipește în partea de sus a ecranului. iFixit a raportat că această problemă, poreclită " boală la atingere" a   fost un produs secundar al defecțiunii de proiectare anterioare "Bendgate" din cauza lipsei de rigiditate demonstrată de dispozitiv.  

Ca atare, iPhone 6 mai mare este mai susceptibil la defect, dar a fost, de asemenea, raportat pe un mic procent din modelele iPhone 6. Succesorul dispozitivului, iPhone 6S , nu este afectat de acest defect datorită schimbărilor aduse designului său intern, care a inclus consolidarea "punctelor cheie" din carcasa din spate și reîncărcarea, localizarea controlorilor de pe ecranul tactil pe ansamblul afișajului de pe placa logică. 

Inițial, Apple nu a recunoscut oficial această problemă. Problema a fost discutată pe forumul de suport al Apple - unde posturile care au discutat problema au fost supuse cenzurii . Ecranul tactil poate fi reparat prin intermediul microsolderingului : Magazinele Apple nu sunt echipate cu instrumentele necesare pentru a efectua repararea plăcii logice, ceea ce a dus la trimiterea dispozitivelor de către utilizatorii afectați la servicii de reparații neoficiale, terțe. Un angajat al Apple Store, intervievat de Apple Insider, a raportat că la șase luni după ce au început să observe problema, Apple a emis instrucțiuni care i-au cerut să spună utilizatorilor afectați că aceasta era o problemă hardware care nu putea fi reparată.  

Cu toate acestea, unele unități din stoc au fost de asemenea afectate de această problemă din cutie, ceea ce a dus la angajarea unui angajat care a declarat că "s-au săturat să scoată stocul de servicii din cutie și să vadă exact aceeași problemă pe care o are clientul". Problema a primit atenția majoră în august 2016, când a fost raportată de iFixit. La data de 26 august 2016, Apple Insider a raportat că, pe baza datelor de la patru locații cu "trafic mare" din Apple Store, a avut loc o creștere a numărului de dispozitive iPhone 6 introduse în ele pentru reparații după rapoarte obișnuite ale problemei "bolii atingerii".

La 30 august 2016, un grup de trei proprietari de iPhone 6 au dat în judecată Apple Inc. în Judecătoria Districtuală din California, Districtul Northern California, și au depus o plângere pentru o acțiune în justiție , întemeiată pe faptul că Apple se angajase în practici comerciale nedrepte, a fost mult timp conștient de "proiectul defect, refuzând în mod activ să îl recunoască sau să-l repare.
La 17 noiembrie 2016, Apple a recunoscut oficial problema și a anunțat un program de reparații plătite pentru modelele afectate de iPhone 6 Plus.