Vehiculele timpurii nu aveau baterii, deoarece sistemele lor electrice erau limitate. Un clopot a fost folosit în loc de un corn electric, farurile au fost alimentate cu gaz și motorul a fost pornit cu o manivelă . Bateriile auto au devenit utilizate pe scară largă în jurul anului 1920, deoarece automobilele au fost echipate cu demaroare electrice . Bateria sigilată, care nu avea nevoie de reumplere, a fost inventată în 1971.
Primele sisteme de pornire și de încărcare au fost proiectate pentru a fi sisteme de 6V și cu tensiune pozitivă, iar șasiul vehiculului a fost conectat direct la terminalul bateriei pozitive. Astăzi, toate vehiculele rutiere au un sistem de bază negativ. Terminalul negativ al bateriei este conectat la șasiul mașinii.
Compania Hudson Motor Car a fost prima care a folosit o baterie standardizată în 1918, când a început să utilizeze bateriile Battery Council International . BCI este organizația care stabilește standardele dimensionale pentru baterii.
Autovehiculele au folosit un sistem electric de 6 V și au avut baterii de 6 V până la mijlocul anilor 1950. Trecerea de la 6 la 12 V s-a întâmplat atunci când motoare mai mari cu un raport de compresiune mai mare au necesitat mai multă energie electrică pentru a porni. Mașinile mai mici, care necesitau mai puțină putere, au rămas cu 6 V , de exemplu Beetle-ul Volkswagen la mijlocul anilor '60 și Citroën 2CV în 1970.
În anii 1990 a fost propus un standard de sistem electric de 42V . Acesta a fost destinat să permită accesorii mai puternice, acționate electric, și cabluri mai ușoare. Disponibilitatea motoarelor cu eficiență ridicată, noile tehnici de conectare și comenzile digitale și concentrarea asupra sistemelor vehiculelor hibride care utilizează starter / generatoare de înaltă tensiune au eliminat în mare măsură împingerea pentru comutarea tensiunilor principale ale autovehiculelor.
Oricare ar fi motorul care trebuie pornit, nimic nu o face mai bine decat bateria sa originala. Urmariti mai jos cateva dintre cele mai cautate baterii originale pentru principalele marci de autovehicule.
Acumulator 80 AH Ford original, model nou tehnologie SLI , Start Light Ignition
Specificatii : 80 AH cu 700 AEN ,marimi 315x175x175; greutate 21,20 kg
Producator: Ford Motor Company
Acumulator 60 AH Ford Original, model nou tehnologie SLI , Start Light Ignition
Specificatie 60Ah -590 Amperi pornire, marimi 27,5cm 17,5cm 18cm
Producator: Ford Motor Company
Acumulator MB 12V 70 Ah
Producator: | Mercedes |
Capacitate(Ah): | 70 |
Curent de pornire: | 760 A |
Producator: | Mercedes |
Cod produs: | A0009823008 |
Capacitate(Ah): | 62 |
Curent de pornire: | 480 A |
Acumulator MB 12V 100 Ah
Producator: | Mercedes |
Cod produs: | A000982330826 |
Capacitate(Ah): | 100 |
Curent de pornire: | 760 A |
Acumulator 60Ah 510Ah pornire
Producator: | Dacia OE |
Cod produs: | 6001547710 |
Capacitate(Ah): | 60 |
Dimensiuni(L x l x h = mm): | 242x175x175 |
Curent de pornire: | 510 Ah |
Baterie auto originala 44Ah VW AUDI SKODA SEAT
Amperaj (Ah) | 44 |
Curent pornire (A) | 360 |
Tensiune (V) | 12 V |
Polaritate | Normala |
Fixare | Normala |
Baterie auto originala 61Ah VW AUDI SKODA SEAT
Amperaj (Ah) | 61 |
Curent pornire (A) | 540 |
Tensiune (V) | 12 V |
Polaritate | Normala |
Baterie auto originala 72Ah VW AUDI SKODA SEAT
Amperaj (Ah) | 72 |
Curent pornire (A) | 640 |
Tensiune (V) | 12 V |
Polaritate | Normala |
Baterie auto originala 110Ah VW AUDI SKODA SEAT
Amperaj (Ah) | 110 |
Curent pornire (A) | 850 |
Tensiune (V) | 12 V |
Polaritate | Normala |