Baterii auto - scurt ghid de achizitie
O baterie auto ofera curentul necesar pornirii motorului si alimentarii accesoriilor electrice si electronice ale masinii. Dar, la un moment dat, bateria se va uza. Pentru a cumpăra o baterie de masină, aflati de ce model aveti nevoie, verificând ghidul de întretinere al autovehiculului. Achizitionati baterii auto care au primit recenzii pozitive de la pasionatii de automobile si de la agentiile de testare a produselor de consum.
Caracteristicile principale de care trebuie tinut cont la achizitia unei baterii auto
sunt: capacitatea bateriei, curentul de pornire la rece, tensiunea,
polaritatea, si dimensiunile. Toate acestea sunt indicate in cartea
tehnica a masinii precum si pe eticheta bateriei. De aici inainte nu mai
conteaza decat pretentiile pe care le ai, adica pret si producator.
Daca nu aveti cartea tehnica a masinii consultati un electrician auto. Nu achizitionati orice baterie.
Cumparati
o baterie potrivita climatului local. Daca conduceti off-road, aveti
nevoie de o baterie care sa suporte vibratii constante. Cumparati o
baterie fara intretinere. Bateriile care nu necesita intretinere sunt
sigilate si nu au nevoie de o atentie deosebita.
Majoritatea modelelor nu necesita intretinere, dar mai exista pe piata si baterii auto
care necesita umplere periodica. Cumparati o baterie care are recenzii
bune. Bateriile auto sunt testate de organizatii independente de
producatori. Cautati o baterie cu perioada de garantie cat mai mare.
Top 5 cele mai ieftine baterii auto cu amperaj 40-60 Ah
VEZI SI ANVELOPE DE IARNA
1.Baterie auto Rombat Cyclon L1 44Ah 12V
2.Baterie Banner Starting Bull 55 Ah
3.Baterie auto Varta Black 45AH 545412040 B19
4.Baterie auto Macht 50Ah 12V
5.Baterie auto Carmax 60Ah 560408054
Top 5 cele mai ieftine baterii auto cu amperaj 60-80Ah
2.Baterie auto Varta Black 70AH 570409064 E13
4.Baterie auto Rombat Premier 75Ah
5.Baterie auto Rombat Cyclon 77Ah 12V
Top 5 cele mai bine vandute baterii auto
Primele doua locuri din acest top,sunt ocupate in mod surprinzator, de o baterie mai putin cunoscuta si mai noua pe piata romaneasca. Este vorba de Banner Starting Bull cu modelele de 70 Ah si cel de 55 Ah.
Bateriile Banner sunt produse in Austria, ca baterii de marca premium. Modelul Starting Bull este fabricat cu tehnologia calciu, care nu necesita intretinere si ofera o buna protectie impotriva scurgerii electrolitului. Modelul este recomandat la autovehicule cu putini consumatori suplimentari de energie. Modelul de 70 Ah furnizeaza un curent de pornire de 570 A, iar cel de 55 Ah 480 A.
Pe urmatoarele locuri in top se situeaza Varta Silver de 77 Ah, Varta Black de 70 Ah si AcuProfi Max-Power de 74 Ah.
Primele doua locuri din acest top,sunt ocupate in mod surprinzator, de o baterie mai putin cunoscuta si mai noua pe piata romaneasca. Este vorba de Banner Starting Bull cu modelele de 70 Ah si cel de 55 Ah.
Bateriile Banner sunt produse in Austria, ca baterii de marca premium. Modelul Starting Bull este fabricat cu tehnologia calciu, care nu necesita intretinere si ofera o buna protectie impotriva scurgerii electrolitului. Modelul este recomandat la autovehicule cu putini consumatori suplimentari de energie. Modelul de 70 Ah furnizeaza un curent de pornire de 570 A, iar cel de 55 Ah 480 A.
Pe urmatoarele locuri in top se situeaza Varta Silver de 77 Ah, Varta Black de 70 Ah si AcuProfi Max-Power de 74 Ah.
Despre baterii auto
Bateriile auto au devenit utilizate pe scară largă în jurul anului 1920, deoarece automobilele au fost echipate cu demaroare electrice . Bateria sigilată, care nu avea nevoie de reumplere, a fost inventată în 1971.
Primele sisteme de pornire și de încărcare au fost proiectate pentru a fi sisteme de 6V și cu tensiune pozitivă, iar șasiul vehiculului a fost conectat direct la terminalul bateriei pozitive. Astăzi, toate vehiculele rutiere au un sistem de bază negativ. Terminalul negativ al bateriei este conectat la șasiul mașinii.
Compania Hudson Motor Car a fost prima care a folosit o baterie standardizată în 1918, când a început să utilizeze bateriile Battery Council International . BCI este organizația care stabilește standardele dimensionale pentru baterii.
Autovehiculele au folosit un sistem electric de 6 V și au avut baterii de 6 V până la mijlocul anilor 1950. Trecerea de la 6 la 12 V s-a întâmplat atunci când motoare mai mari cu un raport de compresiune mai mare au necesitat mai multă energie electrică pentru a porni. Mașinile mai mici, care necesitau mai puțină putere, au rămas cu 6 V , de exemplu Beetle-ul Volkswagen la mijlocul anilor '60 și Citroën 2CV în 1970.
În anii 1990 a fost propus un standard de sistem electric de 42V . Acesta a fost destinat să permită accesorii mai puternice, acționate electric, și cabluri mai ușoare. Disponibilitatea motoarelor cu eficiență ridicată, noile tehnici de conectare și comenzile digitale și concentrarea asupra sistemelor vehiculelor hibride care utilizează starter / generatoare de înaltă tensiune au eliminat în mare măsură împingerea pentru comutarea tensiunilor principale ale autovehiculelor.
Oricare ar fi motorul care trebuie pornit, nimic nu o face mai bine decat bateria sa originala. Urmariti mai jos cateva dintre cele mai cautate baterii originale pentru principalele marci de autovehicule.
Primele sisteme de pornire și de încărcare au fost proiectate pentru a fi sisteme de 6V și cu tensiune pozitivă, iar șasiul vehiculului a fost conectat direct la terminalul bateriei pozitive. Astăzi, toate vehiculele rutiere au un sistem de bază negativ. Terminalul negativ al bateriei este conectat la șasiul mașinii.
Compania Hudson Motor Car a fost prima care a folosit o baterie standardizată în 1918, când a început să utilizeze bateriile Battery Council International . BCI este organizația care stabilește standardele dimensionale pentru baterii.
Autovehiculele au folosit un sistem electric de 6 V și au avut baterii de 6 V până la mijlocul anilor 1950. Trecerea de la 6 la 12 V s-a întâmplat atunci când motoare mai mari cu un raport de compresiune mai mare au necesitat mai multă energie electrică pentru a porni. Mașinile mai mici, care necesitau mai puțină putere, au rămas cu 6 V , de exemplu Beetle-ul Volkswagen la mijlocul anilor '60 și Citroën 2CV în 1970.
În anii 1990 a fost propus un standard de sistem electric de 42V . Acesta a fost destinat să permită accesorii mai puternice, acționate electric, și cabluri mai ușoare. Disponibilitatea motoarelor cu eficiență ridicată, noile tehnici de conectare și comenzile digitale și concentrarea asupra sistemelor vehiculelor hibride care utilizează starter / generatoare de înaltă tensiune au eliminat în mare măsură împingerea pentru comutarea tensiunilor principale ale autovehiculelor.
Oricare ar fi motorul care trebuie pornit, nimic nu o face mai bine decat bateria sa originala. Urmariti mai jos cateva dintre cele mai cautate baterii originale pentru principalele marci de autovehicule.
Baterie auto originala 44Ah VW AUDI SKODA SEAT
Baterie auto originala 61Ah VW AUDI SKODA SEAT
Baterie auto originala 72Ah VW AUDI SKODA SEAT
Baterie auto originala 110Ah VW AUDI SKODA SEAT
VEZI SI ANVELOPE DE IARNA